معرفی ۱۰۰ طرح صنایع‌دستی شهرستان اراک برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ طرح صنایع‌دستی شهرستان اراک برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای عامل معرفی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، الهام سیمایی در بازدید از کارگاه صنایع‌دستی گفت: به منظور صحت سنجی و ارزیابی درخواست‌های متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی  از ۱۱۰ کارگاه صنایع‌دستی ۱۰۰ طرح شهرستان اراک برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای پروانه تولید انفرادی و کارت صنعتگری بازدید شد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: براساس بازدیدها و بررسی‌های انجام شده تعداد  ۱۰۰ طرح معادل مبلغ ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای  مراحل اداری و اخذ  تسهیلات مشاغل خانگی تایید و برای اخذ تسهیلات معرفی شدند.

سیمایی هدف از پرداخت تسهیلات به هنرمندان را علاوه بر کمک به توسعه و تولید صنایع‌دستی، حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال صنایع‌دستی دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها بیشتر در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، صنایع‌چوبی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های الحاقی، قلمزنی، مینای نقاشی و فیروزه کوبی هستند. 

او با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۱۹  نفر از هنرمندان استان برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی  در حوزه صنایع‌دستی به بانک‌های عامل به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال  معرفی شدند، بیان کرد: سال گذشته نیز  تعداد ۳۳۷ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل در استان مرکزی معرفی شده و ۲۵۰ میلیارد ریال وام به آنها پرداخت شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801739
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha